تولید تخم مرغ به یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن می‌رسد حدود ۴.۴ تن شمش طلا طی ۲۸ حراج حضوری در مرکز مبادله مورد معامله قرار گرفت یارانه کالابرگ در خرداد ۱۴۰۳ هم واریز می‌شود قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (پنجشنبه، ۳/۳/ ۱۴۰۳) ثبت تولید ۴۵ هزار و ۹۱۶ خودرو در فروردین ماه سیاست‌های انقباضی کاهش تولید را در پی دارد نرخ طلا در بازار امروز مشهد (۲خرداد۱۴۰۳) از دستاورد‌های سیدالشهدای خدمت؛ یارانه نقدی ۴ برابر شد همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از تاریخ اجرای قانون انجام خواهد شد واردات در ازای صادرات غیرکشاورزی اجرا می‌شود بازار مشهد التهابی ندارد ۷۱ کیلوگرم شمش طلا فروخته شد (۱ خرداد ۱۴۰۳) دستاورد‌های آیت‌ا... رئیسی برای اقتصاد ایران اصلاح زیرساخت‌های اقتصادی در دولت سیزدهم آپارتمان‌های ۸۵ متری را در منطقه ایثارگران مشهد پیدا کنید (۱ خرداد ۱۴۰۳) صنعت بیمه در فروردین سال جاری ۸.۹ همت خسارت پرداخت کرده است جریمه سنگین در انتظار بانک‌های متخلف در پرداخت تسهیلات مسکن واکنش بورس به خبر شهادت رئیس جمهور چه بود؟ | گزارش وضعیت بازار سهام ( یکم خرداد ۱۴۰۳) حباب سکه پس از شهادت رئیس‌جمهور افزایش یافت + علت (یکم خرداد ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (یکم خرداد ۱۴۰۳) قیمت کارخانه‌ای محصولات سایپا اعلام شد + جدول صادرات ۹۰ درصد طلای سرخ از ایران است | سهم پایین زعفران ایران از تجارت دنیا نحوه صدور و نقد کردن چک‌های بانکی تغییر کرد آینده اقتصاد ایران پس از درگذشت آیت‌الله رئیسی چه می‌شود؟ | نمونه‌های تاریخی چه می‌گوید؟
سرخط خبرها

عقب‌نشینی ۳۲ هزار واحدی بورس | ۹۰ درصد نماد‌ها منفی شد! (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳)

  • کد خبر: ۲۲۷۷۰۶
  • ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۶
عقب‌نشینی ۳۲ هزار واحدی بورس | ۹۰ درصد نماد‌ها منفی شد! (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳)
با ریزش ۳۲ هزار واحدی شاخص کل در روز جاری، بورس برای یازدهمین روز متوالی منفی شد. در این مدت، این شاخص ۶.۲ درصد منفی را ثبت کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز، شاخص کل بورس امروز با افت ۱.۴ درصدی به ارتفاع ۲ میلیون و ۱۶۰ هزار واحد سقوط کرد. فملی، فولاد، فارس، شپنا، وبملت و شستا نماد‌هایی بودند که در روز جاری بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل گذاشتند. در مقابل، نماد وامید توانست بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشته باشد. 

شاخص هموزن نیز هر چند در مدت ۱۱ روز اخیر تنها ۲ روز مثبت را تجربه کرد، اما با این حال به‌میزان شاخص کل ریزش داشته و در این مدت،  ۶.۲ درصد از ارتفاع خود را از دست داده است. 

شاخص هموزن امروز ۱۲ هزار و ۸۰۰ واحد و شاخص فرابورس ۴۶۱ واحد منفی را ثبت کردند. 

با خروج ۴۹۸ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار امروز، در ۱۱ روز اخیر بورس در مجموع ۱۲۳۵ میلیارد تومان نقدینگی را از دست داده است. 

ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس شامل سهام و حق‌تقدم نیز در روز جاری در محدوده حداقلی ۳۲۲۴ میلیارد تومان تثبیت شد. 

امروز تعداد نماد‌های مثبت بازار به ۱۰ نماد و تعداد نماد‌های منفی نیز به ۷۲۹ نماد رسید که بیانگر منفی‌بودن ۹۰ درصد نماد‌های بازار است. 

انتشار تورم فروردین‌ماه حاکی از کاهش فاصله نرخ بهره و نرخ تورم بود. میانگین نرخ اوراق دولتی در این ماه به ۳۲ درصد و تورم به ۳۰.۹ درصد رسید. این اولین بار است که نرخ بهره از تورم پیشی می‌گیرد. 

یکی از عواملی که همواره بورس را تحت‌الشعاع قرار داده و در سراشیبی ریزش سوق داده، نرخ بهره بوده است؛ بنابراین طبیعی است که با کاهش فاصله نرخ بهره و تورم صندوق‌های درآمدثابت با سود‌های ۳۰درصدی در برابر بازار سهام که ریسک تصمیمات لحظه‌ای سیاست‌گذاران را به جان خریده، برای سرمایه‌گذاران جذاب شود. 

نگاهی به گذشته نیز نشان می‌دهد که بازار سرمایه در مدت سال‌های ۹۴ تا ۹۶ که نرخ بهره حقیقی مثبت بود، فاز رکود را پشت سر گذاشت، اما در مقابل در اوایل سال ۹۸ با منفی‌شدن نرخ بهره حقیقی، این بازار وارد فاز صعودی شد.

عقب نشینی ۳۲ هزار واحدی بورس | ۹۰ درصد نماد‌ها منفی شد! (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳)

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->